Dnia 16 kwietnia 2019 roku odbyła się szkolna wycieczka w góry. Pierwszy raz w tym roku udaliśmy się na pieszą wędrówkę po cudownych Beskidach. Pogoda nie zawiodła nas nawet na chwilę, dzięki czemu mogliśmy podziwiać piękne górskie widoki.

Miejscem startu naszej wyprawy był Szczyrk, a dokładniej Biały Krzyż (940 m n.p.m.). Po wyjściu z autokaru i założeniu ciepłych ubrań nasz czas wystartował. W szybkim tempie przedostawaliśmy się na kolejne szczyty – Grabowa (907 m n.p.m.) oraz Kotarz (974 m n.p.m.). Po drodze na uczestników czekały liczne atrakcje, a dla niektórych życiowe nowości! Uczniowie mogli podzielić się ze wszystkimi swoimi doświadczeniami, a także pysznościami w postaci zielonych i czarnych oliwek, mielonki tyrolskiej oraz koziego sera!

Pierwsza dłuższa przerwa w Chacie Wuja Toma pozwoliła nabrać sił na dalsze przejście. Dzięki niej szybko zdobyliśmy szczyt Klimczok (1117 m n.p.m.). Później ukojenie dało chłodne przejście górskim szlakiem na Szyndzielnię (1028 m n.p.m.). Pomimo dużego zmęczenia, każdy zaciskał zęby i szedł dumnym krokiem przed siebie.

Po 23 kilometrach, siedmiu godzinach i ponad 30 tysiącach kroków dotarliśmy na Dębowiec (525 m n.p.m.). Ostatkiem sił ‘wturlaliśmy się’ do autobusu, gdzie dla najwytrwalszych czekała mała przekąska w postaci sushi. To był koniec naszej wyprawy…

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za wzięcie udziału we wiosennym ‘tripie’. Szczególne podziękowania dla Pana Tomasza Figury za świetną organizację wycieczki! Wszystko dopięte na przysłowiowy „ostatni guzik”. Ekstra!

P.S.

Dla niewtajemniczonych… W maju podbijamy Zawoję! Babia Góra już czeka na „Sokratesa”!
[DO]

Najnowsze

• 2023-10-04Aktywność
    Prelekcja „Rób to co kochasz”